Gericht werken aan verbeteringen? Daar is inzicht in de klantervaringen gedurende de verschillende fases van de klantreis voor nodig; vanaf het eerste contact tot aan de nazorg van de dienstverlening. Krijg inzicht in de knelpunten door een onderzoek uit te voeren naar klanttevredenheid (KTO).
Offerte voor KTO aanvragen
Ontwikkelingen
Steeds vaker wordt de nadruk gelegd op het doen van tevredenheidsonderzoeken. Denk daarbij aan vereisten vanuit contracten, kwaliteitssystemen, aanbestedingen en TX-Keur. Om zicht te krijgen op een objectieve beoordeling van de kwaliteit is een onafhankelijke KTO namelijk een belangrijke graadmeter.
Jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek (KTO)
Het uitzetten van het onderzoek op grote schaal resulteert in massale feedback, waardoor je duidelijk inzicht krijgt in klantervaringen. Het begint met een vragenlijst afgestemd op de dienst, rekening houdend met de doelgroep. Het zenden van de vragenlijst kan via meerdere kanalen. Ook is de vragenlijst zeer gebruiksvriendelijkheid.
Continu klantfeedback
Om direct te kunnen acteren en medewerkers of klanten direct te betrekken bij verbeterprocessen biedt het continue onderzoek uitkomst. Daarom kan het onderzoek met relatief korte vragenlijsten regelmatiger worden uitgevoerd. Het is next level ten opzichte van het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek.
Klantparticipatie
Met je klant in groepsverband dieper ingaan op thema’s en de materie leidt tot diepere inzichten evenals een groter gevoel van vertrouwen en betrokkenheid. Denk hierbij aan een persoonlijk overleg of een digitale community. Dit kan eenmalig of periodiek en levert voor beide partijen een win-win situatie op.
Benchmarking
Inzicht in de uitkomsten van onderzoeken voor diverse partijen is interessant, want dit geeft inzicht in de verschillen qua aanpak. Door de uitkomsten op grote schaal te generaliseren geeft dit inzicht in de tevredenheid in de gehele sector.
Doelgroepen
Het onderzoek naar tevredenheid wordt afgestemd op het type vervoer, alsmede de doelgroep. Het is ook mogelijk om jeugdigen te betrekken, mits ze hierin door ouder(s)/verzorger(s) worden begeleid.
Thema-onderzoek
Elk schooljaar wordt het leerlingenvervoer opnieuw opgestart. Dit is een intensief project, waarbij de opstart niet altijd naar wens verloopt. Is er zicht op de ervaringen van ouders? Zijn er leerpuntenpunten voor de volgende opstart van het leerlingenvervoer?
Proces
Het proces van een tevredenheidsonderzoek gaat in samenspraak met elkaar. Gestructureerd en planmatig. Hierover lees je meer in de beschrijving van onze werkwijze.
Neem contact met ons op voor het uitvoeren van een onafhankelijk onderzoek naar klanttevredenheid (KTO). Breng op deze wijze de ervaringen en verwachtingen van uw klanten in beeld.
We praten graag verder